torstai 29. tammikuuta 2015

Novitan värikartat ja novitaknits.com

Heissan taasen!

Elikkä, sain aikaiseksi nyt etsittyä kevät/kesä 2015 värikartat. Ehkä hommaa vähän hidasti se, että Novitallahan on nykyään uudet nettisivut käytössä. Oon huono oppimaan uusia asioita, joten suhtaudun yleensä kaikkiin tuollaisiin vähän nihkeästi :D Ei sillä, ne sivut näytti kyllä todella lupaavilta näin alkuvilkaisulla, mutta... No, oon vähän vanhanaikainen ja jumittunut välillä :'D Jos joku tahtoo vilkuilla noita värikarttoja, tämän linkin takaa löytyypi: Kevät/kesä 2015

Ihan ensimmäinen riemuasia on tietenkin ollut 7 Veljestä Raita. Sateenkaari on tuotu värinä takaisin! Arvatkaa vaan, kuka oli jo vähän hamstraamassa... *-* Nappasin mukaan myös Vaahtokarkkia samalla, ja tuo Meri kanssa houkuttelee. Nostalgian uusista väreistä en oikein vielä tiedä, mitä mieltä olla. Alkutuntuma oli vähän pettynyt, tai jotenkin ei ainakaan minun silmää miellyttänyt kauheasti. Nalle Taian uuden värit on ihan kivannäköiset, mutta Nalle ei oo oikeen mun suosikkilanka.. Lähinnä kun itsellä on niin löysä käsiala, niin pitää ottaa sit tosi pienet puikot. Ja neuloa tosi tarkkaan, ettei tulisi sotkuista.

Ns. kesälangoista tietty uusi Rytmi herätti mun mielenkiinnon, sekä Puuvilla-bambu. Värit oli ihan ok, mutta itselle on tosi tärkeää se, miltä lanka tuntuu käsissä. Pitää lähteä jossain vaiheessa kauppaan hiplaamaan. Puro Batikkiin oli ilmeisesti kanssa tullut uusia värejä. Se on yksi mun suosikkilangoista, jos jotain kesäisempää sukkaa tai muuta tahtoo tehdä. Tosi miellyttävä käsitellä ja pehmoinen käyttää. Plus nuo uudet värit ovat jälleen kerran ainakin suurimmalta osin erittäin miellyttäviä. Ehkä olisin toivonut jotain "miesten" väriä, koska oon luvannu tehä kesäsukat miehelle. Batik on kuitenkin vähän tollainen karkkisävyvoittoinen. No, olihan niis vanhemmissa sävyissä jotain toki, ja ei Batik ole tietenkään ainoa lankavaihtoehto, oon vaan ite niin tykästynyt siihen.

Tässä samalla ihmetellyt noita uusia sivuja. Tuntuvat kyllä paljon selkeämmiltä ja miellyttävämmiltä silmälle. Löysin myös suoran linkin, mitä uusia lankoja ja värejä on tullut; Novitan uudet langat. Joihinkin lankoihin, kuten 7 Veljestä, oli tullut jotain uusia yksivärisiä lankoja, mutta ei mitään ihmeempiä. Jos tulee tarvetta, niin voisi sitä kokeilla. Itse olin kyl yleisesti melko tyytyväinen, kun oli kaikkea ihanaa värikästä, kuten pinkkiä ja turkoosia (kaksi mun lempiväriä).

Mikä noissa uusissa sivuissa on kivaa, on se, että sinne voi lisätä omia projekteja ja kaikkea. Voisin yrittää vähän aktivoitua... Monet on pistänyt tuonne paljon kuvia omista töistään, niitä oli kanssa kiva katsella. Ilmeisesti uudet sivut otettu hyvin vastaan. En kyllä nyt tiiä, oonko jotenkin tyhmä, kun en löydä Neulomosta mitään keskustelualuetta enää, mutta no. Ehkä tämä tästä, kun pääsen kärryille :D

Mutta nyt, seuraavaan kertaan!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti